• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

SEB medlemslån, hur många % av årsinkomst man får låna?

Slösarn

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
30 Mars 2017
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Någon som vet hur många % av årsinkomst man får låna?

Om jag söker för ett högre belopp, blir jag nekad direkt eller får jag ett erbjudande på ett lägre belopp?

Vill låna 250k med en årsinkomst på 350k utan medlåntagare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Någon som vet hur många % av årsinkomst man får låna?

Om jag söker för ett högre belopp, blir jag nekad direkt eller får jag ett erbjudande på ett lägre belopp?

Vill låna 250k med en årsinkomst på 350k utan medlåntagare.

Så länge man håller sig under 85-90 procent av årsinkomsten ska det gå, om din UC ser prydlig ut.
 

Slösarn

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
30 Mars 2017
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Så länge man håller sig under 85-90 procent av årsinkomsten ska det gå, om din UC ser prydlig ut.
Tack för svar. Kommer söka detta lån i oktober. Då kommer jag ha 3 ff, alla äldre än 6 månader. Csn-lån på 230k och ett outnyttjat kreditkort på 20k. Inga anmärkningar.

Räknas csn-lån in i beräkningen av % av årsinkomst? Testade fylla i en ansökan på SEB utan att skicka iväg, och man var visst tvungen att fylla i hur mycket man har i studieskulder.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Tack för svar. Kommer söka detta lån i oktober. Då kommer jag ha 3 ff, alla äldre än 6 månader. Csn-lån på 230k och ett outnyttjat kreditkort på 20k. Inga anmärkningar.

Räknas csn-lån in i beräkningen av % av årsinkomst? Testade fylla i en ansökan på SEB utan att skicka iväg, och man var visst tvungen att fylla i hur mycket man har i studieskulder.

CSN-skulder finns inte med på UC, så då blir svaret på den frågan nej.

Jag tror att du beviljas lånet med dina förutsättningar. Håll ut!
 

Annika

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Augusti 2017
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag fick avslag, och utan att förstå varför. Har låg (190') taxerad inkomst 2016 pga studier, men fyllde i aktuell inkomst (420'), hade ett kreditbetyg på 0,6 (mycket bra), en risk på 0.4 och 3 UC inkl den SEB tog. Ville låna 70'

Avslag, inget beloppförslag och de kunde inte svara på varför de inte beviljat heller.
 

Slösarn

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
30 Mars 2017
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Jag fick avslag, och utan att förstå varför. Har låg (190') taxerad inkomst 2016 pga studier, men fyllde i aktuell inkomst (420'), hade ett kreditbetyg på 0,6 (mycket bra), en risk på 0.4 och 3 UC inkl den SEB tog. Ville låna 70'

Avslag, inget beloppförslag och de kunde inte svara på varför de inte beviljat heller.

Oj! Vet inte om jag vågar riskera en ff eller om jag ska söka via lånförmedlare med högre ränta då.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Oj! Vet inte om jag vågar riskera en ff eller om jag ska söka via lånförmedlare med högre ränta då.

Man kan söka via lendo, och om SEB erbjuder den vägen kan man tacka ja, skriva på, och sedan ringa och berätta att man är med i facket så sänker de räntan.
 

Slösarn

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
30 Mars 2017
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Man kan söka via lendo, och om SEB erbjuder den vägen kan man tacka ja, skriva på, och sedan ringa och berätta att man är med i facket så sänker de räntan.
Tack återigen för tipset. Sökte via lendo och fick 6,7% effektiv ränta vilket var överlägset lägst av alla erbjudanden. Nu ska jag göra om det till ett medlemslån med :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Tack återigen för tipset. Sökte via lendo och fick 6,7% effektiv ränta vilket var överlägset lägst av alla erbjudanden. Nu ska jag göra om det till ett medlemslån med :)

Berätta om dom går med på det :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp